Ne bucurăm să aflăm, în urma declaraţiilor făcute de Ministrul Justiţiei, Ana Birchall, că ”Plata orelor suplimentare și a sumelor prevăzute în sentințele judecătorești pentru angajații din sistemul penitenciar a reprezentat una dintre prioritățile pe care mi le-am asumat încă de la preluarea mandatului de ministru al justiției. Este un obiectiv pe care l-am îndeplinit, un angajament asumat pe care l-am onorat” (vezi comunicat).

Ne dorim cât mai curând posibil să beneficiem de aceeaşi susţinere, având în vedere că doamna ministru cunoaşte situaţia dificilă cu care se confruntă grefierii, iar, în întrevederile cu reprezentanţii sindicatelor din domeniul grefei judiciare, aceasta s-a arătat dispusă să ne sprijinim reciproc pentru rezolvarea problemelor existente (comunicatul integral poate fi vizualizat aici).

Printre problemele care au fost făcute cunoscute doamnei ministru, încă de la preluarea portofoliului, se regăseau:

  • proiectul de Lege privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești şi al parchetelor de pe lângă acestea;
  • necesitatea elaborării unui nou statut pentru profesia de Grefier;
  • pontarea reală a timpului de muncă efectiv lucrat și plata orelor suplimentare;
  • plata integrală a drepturilor restante de natură salarială recunoscute prin decizii administrative și hotărâri judecătorești;
  • inițierea elaborării standardelor ocupaționale și a calificărilor profesionale corespunzătoare pentru funcțiile care compun categoria profesională a personalului de specialitate din instanțe și parchete și ierarhizarea acestora, cu modificarea corespunzătoare a funcțiilor în C.O.R.;
  • salarizarea neunitară între funcțiile ce compun categoria profesională a personalului auxiliar de specialitate;
  • reanalizarea schemelor de personal din instanțe și parchete și suplimentarea acestora.

Ministrul Justiției, doamna Ana Birchall, și-a asumat și a oferit întregul suport instituțional penitenciarelor pentru a obține UN STATUT, ACHITAREA SENTINŢELOR JUDECĂTOREŞTI, PLATA ORELOR SUPLIMENTARE, adică exact ceea ce reclamăm și noi, de ani de zile, fără ca cineva să-şi asume răspunderea pentru rezolvarea acestor inechităţi.

Dacă doamna ministru aclamă astăzi reuşita obiectivelor propuse cu angajaţii penitenciarelor, sperăm ca în viitorul apropiat să se implice în aceeaşi măsură şi în rezolvarea injusteţilor ce trenează încă asupra personalul auxiliar de specialitate şi conex din cadrul instanţelor judecătoreşti şi parchetelor de pe lângă acestea, fără a face discriminări.

Întrucât noi, sindicatele, ne-am comportat ca adevărați parteneri de dialog social și suntem dispuse să ne sprijinim reciproc pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă categoria noastră profesională, în cadrul unui dialog social instituționalizat, deschis și bazat pe sinceritate și încredere reciprocă, astfel cum însuși actualul ministru al justiției a solicitat.

 

*IDentitate profesională!

Echipa SNGJ Dicasterial

Afiliat Federația PUBLISIND

Membru Blocul Național Sindical – BNS


3 comentarii

ELENA · 17 septembrie 2019 la 12:12

Referitor la proiectul de statut, așa cum este formulat, rezultă că un grefier care își începe cariera înainte de împlinirea vârstei de 35 de ani, practic nu se poate pensiona anticipat (după cel puțin, 20 de ani vechime neîntreruptă în sistem), ci doar la împlinirea vârstei de 60 de ani, atunci când, automat are cel puțin 25 de ani vechime în sistem, creându-se astfel, o discriminare între cele două categorii (grefierii intrați în sistem înainte și după vârsta de 35 de ani), pe criterii de vârstă. Poate aveți în vedere să reglementați această situație.

    Carmen · 17 septembrie 2019 la 12:55

    Alineatul 2, așa cum este formulat în prezentul proiect, este practic golit de conținut: un grefier care intră în sistem înainte de împlinirea vârstei de 35 de ani, pentru a beneficia de pensie de serviciu, trebuie să rămână în sistem, cel puțin 25 de ani. În sens contrar, cei care intră în sistem după împlinirea vârstei de 35 de ani, se pot pensiona anticipat, la împlinirea vârstei de 60 de ani, având o vechime de cel puțin 20 de ani, creându-se astfel, o discriminare între cele două categorii, pe criterii de vârstă.
    Alineatul 2, ar trebui să aibă următorul conținut:
    “(2) De pensia de serviciu prevăzută la alin. (1) beneficiază, la cerere, înainte de împlinirea vârstei de 60 de ani, și personalul de specialitate judiciară și cel care ocupă alte funcții de specialitate, prevăzut la art.3 alin.2 și 3, personalul de specialitate criminalistică și personalul care ocupă funcții auxiliare de specialitate criminalistică prevăzut la art.31, precum și tehnicienii criminaliști din cadrul parchetelor, cu o vechime în specialitate între 20 și 25 de ani, din care 15 ani în funcțiile prevăzute la art.3 alin.2 și 3, în acest caz cuantumul pensiei fiind micșorat cu 1 % din baza de calcul prevăzută la alin.1 pentru fiecare an care lipsește din vechimea în specialitate integrală”.

      Marinela · 17 septembrie 2019 la 13:35

      Corecte observațiile!!!
      Asta nu mai este pensie de serviciu – instituită de legiuitor în considerarea unui statut special al acestei categorii profesionale, care cuprinde o serie de incompatibilități și interdicții, precum și responsabilități și riscuri pe care le implică exercitarea acestor profesii – ci este o pensie acordată pe criterii de vârstă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *